Палітра
 Каталог файлов
Головна » Файли » Творчий портрет » Я - вчитель

Творчий портрет
09.11.2014, 10:21

Я, Шнирук Вікторія Михайлівна, народилась 5 квітня 1984р.у м.Рівне в сім’ї вчителів. Кажуть, що всі творчі люди народжуються саме на весні, коли природа прокидається і починає творити дива. Саме тоді народилась і я. Першою мої творчі художні нахили помітила бабуся, коли я розмалювала фломастерами стіну біля свого ліжка.

Далі у мене появились здібності до витинання, я вирізала і різала все що потрапляло до рук. У школі я малювала шаржі на своїх однокласників…

1 вересня 1999року я стала студенткою Кременецького обласного гуманітарного інституту, факультет «Образотворче мистецтво». Протягом 6 років я вивчала нові різноманітні техніки, пробувала себе в ролі вчителя, вдосконалювала свої навички.

Знаю вчителями не стають, ними народжуються. Вчитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям. Знаю це по собі тому що виросла в сімї вчителів. Я продовжила сімейну традицію, і зовсім не шкодую що обрала цю професію. Щоденне спілкування з дітьми дає мені радість життя. Коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли учні з радістю поспішають до школи, - я щаслива. Вчитель має бути зразком у всьому. Тому у навчанні стараюсь тримати руку на пульсі сучасності. Це не завжди легко. Але я завжди відчуваю підтримку своєї сім’ї – чоловіка та донечки…

Глибокі та давні традиції має система освіти в організації навчально-виховного процесу, проте, поруч із традиційними формами та методами навчання кожен вчитель використовує нові сучасні методики. Це – вимога часу. Науково-технічний прогрес спонукає до пошуку нових педагогічних технологій.
У сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...» 
Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, тому що воно закладене там природою.
     Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Тому роль вчителя - управляти процесами творчого пошуку учнів, йдучи від простого до складного: створення ситуації, що сприяє творчій активності та спрямованості дитини, розвиток його уяви, асоціативного мислення, здатності розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання. 
А найефективнішим засобом досягнення мети є використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання, які забезпечують позитивну мотивацію здобуття знань, сприяють розвитку творчої особистості.
    Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу ІКТ. 
Я вважаю, що у творчого вчителя і учні прагнутимуть до творчості.
Творчий підхід учителя до побудови та проведення уроку, насиченість різноманітними прийомами, методами та формами викладання зможуть забезпечити його ефективність. Один із способів розвитку пізнавальної активності учнів – це використання мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу учнів до навчання.
       Використання комп’ютерних технологій на уроках образотворчого мистецтва дозволяє формувати та розвивати в учнів такі компетентності: саморозвиток та самоосвіту, інформаційну, комунікативну, полікультурну, а за умови залучення прикладних комп’ютерних програм, ще й компетентнісну продуктивну творчу діяльність.
      Під час проведення уроків  використовую програмні засоби навчання: презентації, відеоролики, тощо, які дають змогу продемонструвати на уроці ті явища, які в реальному світі побачити неможливо або складно. Часто діти бояться висловлювати свою думку, бояться помилитися. Комп’ютер створює на уроці сприятливий мікроклімат, знімає напругу. Він дає змогу перетворити окремі етапи уроку на гру.
Важливим є спілкування та співпраця вчителя і учнів на уроці. «Як почнеш урок, так він і пройде». Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити нормальну зовнішню обстановку та психологічний настрій учнів на роботу.

Починаючи урок налаштовую учнів на вивчення тієї чи іншої теми, тому звертаюся до їх життєвого досвіду, до знань, набутих на попередніх уроках. На етапі актуалізації опорних знань використовую такі методи як «Ланцюжок», «Пінг-понг», і побудова асоціативного куща, «Так—ні»,.
На уроках застосовую такі методи і прийоми, як: «Ромашка»,«Знайди пару», «Склади пазл», «Неправильний малюнок». Також учням подобається розв'язувати різні кросворди, ребуси, турніри-вікторини, КВК, малювання під музику  олівцем із закритими очима, передаючи враження від мелодії, а після прослухування музики, учні розплющують очі та доопрацьовують малюнок кольором.

        Комп'ютерна презентація, як яскрава обгортка, викликає у дітей бажання скуштувати цукерку під назвою «урок». Мотивація навчальної  діяльності зростає в декілька разів. Презентація звільняє учителя від традиційного «двоколірного» використання дошки. Систематичне використання на уроці комп’ютера, зокрема мультимедійних презентацій сприяє:


• підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;
• зростанню продуктивності уроку;
• реалізації міжпредметних зв’язків
• підвищенню рівня знань учнів.

Використання презентацій є доцільним на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку: під час пояснення нового матеріалу, закріплення, повторення, контролю. Етапи уроку, основні тези і весь необхідний ілюстративний матеріал,чітко і наочно виконані на слайдах, сприяють концентрації уваги учнів і активізації їх діяльності.
      Цікавими за формою і методом для використання на уроці є комп'ютерні програми , які дозволяють творити ,пензлем - мишкою, малюнки. Комп'ютер є пристроєм для створення творчої атмосфери шляхом використання музичного супроводу.

    Комп'ютерні уроки передбачають урахування об'єктивних можливостей, вікових особливостей розвитку і практичного художнього досвіду учнів, тісні внутрішні зв'язки з іншими предметами. Для загального розвитку учнів, їх свідомості цілісної картини про світ дуже корисними є інтегровані уроки образотворчого мистецтва та музики, образотворчого мистецтва та літератури, трудового навчання, історії, інформатики тощо. Усе це розширює в учнів світогляд, спонукає до самоосвіти, підвищує інтерес до навчання в цілому.

На мою думку, застосування комп'ютера на уроках образотворчого мистецтва значно підвищує ефективність засвоєння знань на основі інтенсифікації навчання; дає додаткові можливості для реалізації індивідуального підходу; не лише доповнює традиційні методи та прийоми навчання основам образотворчого мистецтва, але й значно розширює можливості формування та розвитку художньо-творчих здібностей учнів. 

Вчитель-художник на уроках образотворчого мистецтва завжди повинен прагнути створити творчу позитивно активну емоційну атмосферу, як справжній чарівник-казкар, повинен обгорнути дітей своєю природною щирістю, доброзичливістю, особливим артистизмом, витонченим розумінням прекрасного і глибокою повагою до вихованців та результатів їхньої творчості. Атмосферу захопленості уроком, предметом та мистецтвом у цілому намагаюся створювати шляхом використанням різноманітних типів нестандартних уроків (з використанням комп'ютерів) : урок-сюрприз, урок-свято, урок-конкурс, урок-мандрівка в світ художника, урок-ярмарок, урок-виставка, урок-екскурсія до картинної галереї, урок-розгадка таємниці знайомих картин, бінарний урок, урок-відкриття та інші.

На уроках образотворчого мистецтва здійснюється загальний естетичний художній розвиток учнів,  а у позакласній роботі спрямовується цей розвиток на профорієнтацію. Так закладається основа формування професійних інтересів, діти стають майстрами. Позакласна робота є дуже важливим елементом у розвитку творчих здібностей та художнього смаку дітей. Тому на заняттях свого гуртка намагаюся удосконалювати навички своїх учнів,( влаштовую виставки дитячих малюнків, експозиції робіт тощо).. У дитячій діяльності починає перемагати мотивація надії на успіх, а це – народження нової особистості

Щоб виховати творчу особистість, самому вчителю треба бути творчою людиною, професіоналом у своїй справі. Творчо викладати – означає постійно шукати нові шляхи активізації діяльності учнів на всіх етапах навчальної роботи, шукати нові, оригінальні форми пояснення матеріалу, вдосконалюватися самому, переймати досвід кращих вчителів. Учитель повинен вчитися протягом всього життя, прагнучи досягти вершини своєї педагогічної майстерності.

   Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня. У Святому письмі сказано:«Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху». Це є істина.

Категорія: Я - вчитель | Додав: Вікторія | Теги: Про мене
Переглядів: 1583 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Четвер, 16.05.2024, 20:42
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Я - вчитель [2]
Я - творча особистість [1]
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz