Палітра
 Каталог файлов
Головна » Файли » Відкритий урок » Конспекти уроків

Конспект уроку
10.12.2014, 15:02

Тема. Живопис. Види живопису. Монументальний живопис. Створення композиції «Зимова квітка».

Мета. Активізувати знання про живопис. Ознайомити з видми живопису, з техніками імітації виконання мозаїки. Зясувати особливості монументального живопису. Вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з кольором. Розвивати уяву, відчуття кольору, гармонії. Формувати ціннісне ставлення до мистецтва.

Обладнання та матеріали. Фарби, пензлі, папір, ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Інтерактивна вправа «Очікування»

ІІ. Актуалізаційний момент. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  • Які види образотворчого мистецтва  ви знаєте?
  • Чим відрізняються твори графічного мистецтва від живопису?
  • Які живописні матеріали ви знаєте? Якими вже працювали?

ІІІ. Мотиваційний момент

 Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Живопис — вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору на двовимірній поверхні. Це зображення створено завдяки використанню художником законів перспективи, лінії, кольору, світлотіні. Психологи уподібнюють вплив живопису на людину до впливу музики. Світ живопису багатий та різноманітний. Це скарби, що людство накопичувало тисячоліттями. Не можна сказати, що художник змальовує життя таким, яким воно є. За допомогою фарб він передає свої думки, почуття, естетичні ідеали своєї епохи.

Твори живопису можуть бути станковими, монументальними, декоративними та мініатюрними.

(Перегляд презентації «Види живопису»)

  • Чим же різняться ці види живопису?

Станковий живопис (від слова станок — мольберт, на який ставлять основу — картон, дошку, полотно для малювання картин) об'єднує твори самостійного значення, не пов'язані з архітектурним ансамблем. Твори станкового живопису розраховані на сприйняття з близької відстані. їх можна переносити, зберігати в житлових приміщеннях, установах, музеях. (Учитель розповідає про станковий живопис, його особливості та найвидатніші твори.)

Монументальний живопис — це живопис на архітектурних спорудах та інших стаціонарних основах. Йому властивий суспільно-значущий зміст, масштабність задуму, громадянський пафос, високий лад образів, звернення до великої колективної аудиторії та ін. В ансамблі монументальний живопис виконує також декоративну роль. (Учитель розповідає про монументальний живопис, його особливості та найвидатніші твори.)

Одним із найстаріших видів монументального живопису є стінний розпис. Сьогодні стіни та вікна будівель також прикрашають монументальним живописом. (Учитель розповідає про фрески, мозаїки, вітражі.)

Декоративний живопис — це частина архітектурного ансамблю чи творів декоративно-прикладного мистецтва (орнаментальні розмальовки та

композиції, що не мають самостійного значення: панно, орнаменти, що підкреслюють функції предмета або оточують великі настінні сцени). (Учитель розповідає про декоративний живопис, його особливості та найвидатніші твори.)

Мініатюра (живопис) — невеличкий за обсягом твір у рукописах, книгах, на полотні та ін.

Фізкультхвилинка.

V. Практична робота.

 Робота в групах.

Сьогодні у нас буде працювати дві групи художників, які будуть виконувати імітацію мозаїки у різних стилях.

І група. Працюватимемо у техніці відбитка. Для цього необхідно зробити штамп (кілька штампів різного розміру та форми) з розрізаної картоплини. Пам'ятайте про техніку безпеки під час роботи з ножем! На альбомному аркуші олівцем намітьте зображення майбутньої роботи. Умочуючи штампи у розведену фарбу, створіть власне панно на аркуші паперу.

ІІ група. Працюватимемо у техніці пуантилізму. (Учитель розповідає про особливості створення роботи в техніці пуантилізму.)

Пуантилізм - одне з найцікавіших і незвичайних напрямів живопису. Це така манера письма картин роздільними мазками правильної, точкової або прямокутної форми. Художники, наносячи на полотно чисті фарби, розраховували на оптичне змішування кольорів в оці глядача, і їм це вдавалося. 

 Отже, сьогодні ми створюватимемо панно кольоровими точками.

«Квітка Снігової королеви».

На урок наш прилетіла казка —

Будьте пильні, слухайте, будь ласка...

На високій горі, аж під зорями,

Вітер сивий реве і бушує,

А в палаці з крижин кришталевому

Снігова королева сумує.

І сльозинки із її очей

Падають на килим знову й знову,

Бо згубила королева у лісах

Свою квітку чарівну й чудову,

В квітці тій-всі зібрані узори,

Що зима малює по шибках,

В ній — сніжинки сяючі, мов зорі,

Що знайти вночі поможуть шлях.

В ній — хурделиці дрібні крупинки,

У снігу лапатому білі пір’їнки.

І бурульки сині там, і іній золотистий —

Уся сила королеви в ній...

Діти, допоможем королеві?

Квітку дивну намалюєм їй?

Тільки пам'ятайте, що ця квітка

Лиш холодні має кольори —

Потренуйся й на своїй палітрі

Відповідні фарби добери.

Виконання композиції « Зимова квітка»

VІ. Підсумок уроку.

  • Чи збулися ваші очікування?

Інтерактивна вправа «Продовж речення»

Живопис – це…

Монументальний живопис це - ….

Я знаю такі види живопису - ….

Оцінювання учнівських робіт.

VІІ. Домашнє завдання.

Пригадати традиції святкування Різдва.

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Вікторія | Теги: Конспект
Переглядів: 2345 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Четвер, 16.05.2024, 13:31
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Конспекти уроків [6]
Презентації [3]
Дидактичне забезпечення [1]
Позакласна робота [5]
Творчість дітей [1]
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz